Riskutbildning

I åratal har jag skjutit fram det uppenbara för att få ta körkort, riskutbildningen som det så vackert heter (halkbanan på svenska). Jag har aldrig kört på halt väglag, lagt övningskörningen på is (hihi) under vintertid och gått tillbaka till ruta ett som en treåring på två hjul vid vårsolens sista strålar på kanten till sommartid. Men nu äntligen(!) har jag tagit tummen ur och fått det gjort. Den synnerligen exemplariska eleven fick köra 5 varv för att få testa på olika hastigheter i olika hala väglag och klarade det galant och fick sista varvet ett extramoment som belöning, som om inte lovorden var pris nog!



Tyvärr har jag inga bildbevis men om du tvivlar på min bedrift så kan du kontakta transportstyrelsen via mail eller telefon på eget initiativ och höra om dem behagar lämna ut uppgifter.
Jag bifogar mail och telefonnummer här:
www.vv.se
Tfn: 0771-119 199


Kommentarer
Postat av: Wall

AKTA HON KAN KÖRA PÅ IS NU



2009-09-07 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0