Pig Flu

Visserligen så var det här inte valfritt men något jag inte ville ha som jag fick ändå. Jag pratar om sjukdom! Jag bryr mig inte alls om det är svininfluensa eller vanlig influensa men det är lika obehagligt. Många måste hålla med om att när man inte är sjuk så glömmer man bort hur hemskt det egentligen är, och när jag talar om huvudvärk, magont (man vet inte om det kommer ut där uppe eller nere), matt, hela kroppen värker ända in i benmärgen, snurrig så kan man genast relatera till någon gång man känt sig så hemskt dålig.

Efter djupare diskussioner med kollegor och min kära mor så har iallafall jag kommit underfund med att inte ta den här pandemi-varningen speciellt allvarligt.
Vi kan jämföra det med ett fästingbett, bara för att man har en fästing på sig så betyder ju inte det att man fått borrelia, likadant svininfluensa, bara för att man får den så kommer lungorna inte kollapsa. Många kan faktiskt bära på viruset utan att ens känna några symtom över huvudtaget. Däremot har jag bestämt mig för att vaccinera mig för att iallafall inte bidra med att sprida viruset vidare och orsaka någon annans död. Jag förstår inte vad folk velar över angående vaccinet förresten. Folk oroar sig bara för oroandets skull, det är så fruktansvärt fånigt. Wake up, va!



Somliga kan se det som världens undergång, andra inte, det här är mitt ställningstagande!


Kommentarer
Postat av: Kim

lol julia, du är ju sjuk hahaha

2009-10-23 @ 10:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0