Statistik

En mindre favorit för mig i skolan har alltid varit matte och naturkunskap. Men jag har märkt att blandat med humanvetenskap så blir det en oslagbar kombination och fantastiskt kul att pyssla med. Idag lyckades jag köra fast i mitt skolarbete igen och hittade som alltid en någon annan "bättre, och roligare" men en onekligen onödigare syssla att hänge mig åt, statistik!

Baserat på inga vetenskaper alls utan snarare rena chansningar har jag räknat ut att;


En kvinna har under 80 fyllda år gråtit drygt ett år av sitt liv.


213 dygn gråter den genomsnittliga kvinnan under loppet av 80 år.


Nästa gång jag kör min statistik ska jag räkna ut hur många skivor man får ut från en 28% herrgårdsost på 670 gram och hur många limpor färdigskivad jättefranska från pågen som krävs för att nyttja ostskivorna.


Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Linn Pålsson

Vad härligt att det finns någon som du som tar reda på onödigt vetande! Sånt kan man ju alltid lägga fram om en jobbigt tystnad uppstår vi matbordet eller på en tråkig fest. "Visste ni att Julia har kommit på att.." Perfekt! Jag ser framemot ost-resultatet! ;)



Kram och gos på dig!

Linn

2009-11-21 @ 22:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0